Tá Banc na hÉireann ag tabhairt rabhaidh do chustaiméirí faoi mhéadú suntasach an tseachtain seo ar thuairiscí agus cásanna iarrachta ar chalaois ‘cuntais shábháilte’
Tá Banc na hÉireann (BOI) ag tabhairt rabhaidh do chustaiméirí faoi mhéadú suntasach an tseachtain seo ar thuairiscí agus cásanna iarrachta ar chalaois ‘cuntais shábháilte’.
Ba chóir do chustaiméirí a bheith airdeallach ar théacsanna calaoiseacha a dhéanann iarracht iad a mhealladh chun glaoch ar líne theileafóin ‘bhainc’ bhréige áit a gcuirtear an sealbhóir cuntais amú ansin chun cistí a aistriú chuig a gcuntas tánaisteach, Revolut i bhformhór na gcásanna, agus ina dhiaidh sin, ‘cuntas sábháilte’ atá faoi rialú calaoiseora.
Tá tuairiscí ar an gcalaois chuig líne chalaoise agus seirbhís seiceála téacs Bhanc na hÉireann ag méadú ó thús na bliana agus tá méadú scanrúil léirithe an tseachtain seo, le tuairiscí laethúla os cionn 10 n-uaire líon na dtuairiscí seachtainiúla i mí Aibreáin agus i mí na Bealtaine.
Conas a tharlaíonn an chalaois:
Faigheann custaiméir teachtaireacht téacs chuig a bhfón ag iarraidh orthu glaoch ar uimhir theileafóin faoi idirbheart/gníomhaíocht amhrasach.
Maíonn na téacsanna gur ó Bhanc na hÉireann atá siad agus is féidir leo titim isteach i snáithe téacs fíor BOI: “An ndearna tú logáil isteach ó ghléas nua?”; “An aithníonn tú an t-idirbheart seo?”; nó “Diúltaíodh d’idirbheart ar luach [luach] chuig [ceannaí] agus cuireadh do chárta ar feitheamh” - agus ina dhiaidh sin “mura tusa a bhí ann/mura n-aithníonn tú é seo/glaoigh orainn ar ais ag [uimhir theileafóin athghlao].
De ghnáth is uimhreacha líne talún iad uimhreacha athghlao, lena n-áirítear cóid réigiúnacha 01/1800.
LÉIGH TUILLEADH: Cuireann réalta na meán sóisialta, James Kavanagh, iontas air i mblazer déanta as fabraic a chonaic tú cheana
Freagróidh duine a mhaíonn gur ó Bhanc na hÉireann atá sé, agus go raibh idirbhearta amhrasacha ann agus go bhfuil cuntas an chustaiméara i mbaol an uimhir athghlao.
Fiafraítear den íospartach ansin an bhfuil cuntas Revolut nó cuntas tánaisteach eile acu. Má deir siad tá, insítear dóibh gur cheart dóibh an t-airgead go léir ina gcuntas BOI a bhogadh isteach sa chuntas tánaisteach seo. Ní iarrann an calaoiseoir rochtain ar chuntas an chustaiméara, agus ní iarrann siad aon sonraí slándála cosúil le PINanna nó cóid – ag seachaint ‘bratacha dearga’ coitianta a bhaineann le calaois.
Insítear don íospartach ansin go gcaithfidh siad a gcuid airgid a bhogadh óna Cuntas Revolut a aistriú chuig cuntas nua ‘sábháilte’.
Thug Nicola Sadlier, Ceann na Calaoise, Banc na hÉireann, trácht ar an gcamscéim uafásach seo, ag rá, “Tá patrún imníoch feicthe againn i méadú an chineáil seo calaoise. Mar thoradh ar an méadú seo an tseachtain seo, tá an líon is airde tuairiscí in aon lá amháin den chineál seo calaoise tagtha chun cinn, mar sin ní mór dár gcustaiméirí agus don phobal i gcoitinne a bheith airdeallach agus na comharthaí rabhaidh a aithint.
“Is é an phríomhchomhairle atá againn ná súil a choinneáil amach do na téacsanna seo agus gan glaoch ar ais. Agus cuimhnigh nach n-iarrfaidh Banc na hÉireann ort riamh d’airgead a bhogadh chuig cuntas eile chun é a choinneáil slán. Má cheapann tú gur íospartach calaoise thú, glaoigh ar fhoireann calaoise an bhainc láithreach ar an líne saorghlao 24/7 1800 946 764,” a dúirt sí mar fhocal scoir.
Cad is féidir le custaiméirí Bhanc na hÉireann a dhéanamh:
Tóg gabháil scáileáin den teachtaireacht agus seol chuig 365security@boi.com í.
Má tá amhras ort, glaoigh ar d’uimhreacha iontaofa, amhail an uimhir theileafóin ar chúl do chárta fisiciúil nó ó shonraí teagmhála an ghutháin i d’aip shoghluaiste.
Subscribe or register today to discover more from DonegalLive.ie
Buy the e-paper of the Donegal Democrat, Donegal People's Press, Donegal Post and Inish Times here for instant access to Donegal's premier news titles.
Keep up with the latest news from Donegal with our daily newsletter featuring the most important stories of the day delivered to your inbox every evening at 5pm.